Workshop for adoptivforeldre

Tirsdag 27 september 2011 var en av de største dagene i mitt liv. Da møtte jeg for første gang min datter. Vi var i Chile og hun skulle snart fylle 4 år.

Dette var også et vendepunkt i min profesjonelle karriere. Etter en Master i næringslivsetikk og organisasjonsutvikling og 11 år i Storbritannia hadde jeg flyttet hjem til Norge. Her hadde jeg utdannet meg som gestaltterapeut, startet et buddhistsenter, vært med å starte et konsulentselskap, påbegynt en veilederutdanning og var klar for å utvide familien. Det var fantastisk og satt samtidig all den teori og erfaring jeg hadde opparbeidet meg i kommunikasjon- og relasjonsarbeid på store prøver.

Fire år senere spurte en kollega meg hvorfor jeg ikke tilbød det relasjonsarbeidet jeg får så gode tilbakemeldinger på til andre adoptivforeldre. Tanken hadde ikke slått meg og da ble jeg i fyr og flamme. Det at jeg ikke hadde tenkt på det tidligere tar jeg som et tegn på at jeg selv har brukt disse årene til å absorbere og integrere det å bli pappa og andre store omveltninger i familien. Nå er det tilstrekke integrert til å kunne jobbe med andre og dele av de erfaringer og refleksjoner jeg har gjort meg i lys av gestaltterapien og Trygghetssirkelen.

Da jeg to dager senere får kontakt med Angelica som selv både er adoptert og har barn selv virker det som et perfekt utgangspunkt for en workshop om adopsjon.

Nå gleder jeg meg til å møte andre som har tilsvarende historier å utforske.

Gunaketu på video om adopsjon

Neste kurs holdes i 2017. Mer informasjon følger, eller ta kontakt med  Angelica  eller meg for å høre mer:

 

 

2 tanker om “Workshop for adoptivforeldre

  1. Tilbaketråkk: Workshop “Hva jeg ikke snakker om” | Bråten Måten- coaching

  2. Tilbaketråkk: Workshop for adoptivforeldre

Legg igjen en kommentar

